Vanliga frågor och svar!
Vad händer när jag blivit kund hos er?
Det första som händer att du/ni får besök av vår samordnare Ann-Sofie Müllback. Hon går igenom punkt för punkt vad ni vill ha gjort när ni köper städtimmar av oss. Sedan läggs ni upp på ett rullande schema.
Måste jag ha ett fast städschema?
Nej, du kan kontakta oss när helst du vill – men för att få en kontinuitet i städandet rekommenderar vi ett fast schema. Det är då lättare för oss att se till att du får samma städerska varje gång. Du får då en städerska som känner till ditt hem och vet hur du vill ha det. Städningen blir alltså bättre, kostar mindre och går snabbare om du har ett städschema. Vid bokning av städ utan rullande schema så är minsta debiterade tid 4timmar.
Finns det ett krav på hur mycket tid per månad man måste ha?
Ja. Vi städar aldrig mindre än 2timmar/tillfälle, det vill säga att är det två städerskor så stannar de 1st timme, vidare så måste man ha minst 4timmar/månad.
Binder jag mig till några avtal om jag tecknar ett fast städschema?
Ja, du förbinder dig med en uppsägningstid på 1månad. Vi måste kunna bibehålla vår höga kvalitet och planera därefter. Vid avbokningar, måste avboka minst 5dagar innan ditt inbokade städ, annars debiteras du för full tid.
Var kan jag bo för att få städat av er?
Våra städerskor kommer hem till dig med hjälp bil. Så vart du bor spelar ingen roll.
Hur förbereder jag mig inför ett städbesök?
Vad kostar det att får städat hemma?
Det varierar beroende på hur stort du bor och om du väljer ett städabonnemang eller inte. Ett exempel: Bor du på 100kvm och vill ha hemstäd så kostar det cirkar 500kr per tillfälle.
Hur betalar jag?
Fakturan skickas en gång i månaden och du har 10 dagar på dig att betala.
Har Städ & Entreprenad i Bergslagen AB F-skatt?
Ja, vi står för alla skatter och avgifter som rör vår personal. Vi är arbetsgivare och har det övergripande ansvaret när det gäller deras anställning.
På vilket sätt är era städerskor kvalificerade för sina tjänster?
All vår personal får utbildning inom städservice. I utbildningen ingår bland annat kunskap om kemiska rengöringsmedel, städmetoder, städteknik, hygien, ergonomi och sist men inte minst miljöaspekter.
Kan jag vara säker på att era anställda behandlas sjysst?
Genom att välja oss som din städfirma vet du att din städerska har bra lönevillkor samt kollektivavtal. Vi betalar också hennes tjänstepensionspremier.
Vad händer om jag inte är nöjd med städningen?
Vi har nöjd-kund-garanti på alla våra tjänster vilket innebär att om du inte skulle bli helt nöjd kommer vi och åtgärdar problemet utan extra kostnad.
Vad händer om ni gör sönder något hemma hos mig?
SEBAB är försäkrat via Trygg Hansa, så du har ingenting att oroa dig för.
Kan jag få byta städare om jag inte är nöjd?
Vårt mål är att ni ska känna er trygga och nöjda med våra tjänster. Trivs ni inte med städaren eller med resultatet löser vi givetvis situationen.
Har ni en miljöpolicy?
Ja, vi har ett väl genomarbetat miljöledningssystem. Det har bland annat resulterat i att vi är auktoriserat serviceföretag genom Almega.
